الجودة والراحة مضمونة
القائمة
سلة التسوق
لا يوجد منتجات فى سلة التسوق

بررسی ده برند برتر کاشی و سرامیک ایران

- تعليقات (1)
بررسی ده برند برتر کاشی و سرامیک ایران

بیش از 100 تولید کننده کاشی و سرامیک در ایران وجود دارد. که ما در مقاله ی پیش رو به بررسی ده برند برتر پرداختیم. در ادامه هر برند به اختصار، معرفی و خصوصیت منحصر به فردش ذکر شده است. اما رقابت تنگاتنگ میان این ده برند کار را بسیار سخت کرده است تا جایی که نمی توانیم ترتیبی برای برتری آنها پیدا کنیم.

  1. تبریز:

    شرکت صنایع کاشی تبریز در ۲۴ کیلومتری شهر تبریز واقع در شمال غرب ایران و در زمینی به مساحت ۲۰۰هزار متر مربع احداث و از سال ۱۳۷۴ فعالیت خود را آغاز نموده است. کاشی تبریز با مطالعات دقیق فنی بر روی ماشین آلات و همچنین بازار مصرف در مورد طرح‌ها و ابعادی که مصرف کننده نهایی به آن توجه دارد، پروژه ‌های نوسازی و افزایش ظرفیت در بخش کاشی دیواری و ایجاد یک واحد مستقل و جدید در بخش کاشی کف را به اجرا گذاشت .حسن برتری کاشی تبریز نسبت به سایر، بدنه ی کالر بادی آن است. در این نوع محصولات سعی می شود رنگ بدنه سرامیک پرسلان لعابدار، تا حد امکان هم رنگ سطح کاشی گردد که در صورت ایجاد خط و خش بر روی لعاب، اثر آن زیاد مشهود نمی شود.

  2. مهسرام:

    شرکت کاشی الماس کویر یزد (سهامی خاص) با نام تجاری مهسرام در سال 1376 با دریافت موافقت اصولی از اداره صنایع استان یزد قطعه زمینی به مساحت بالغ بر 17 هکتار واقع در شهرک صنعتی هرفته مهریز جهت تولید انواع کاشی گرانیتی (فلفل نمکی، سلوبل سالت، وین و ...) فعالیت خود را آغاز نمود .این شرکت با استفاده از بهترین مواد خام و پرسنلی مجرب کارآزموده ارائه دهنده محصولاتی با بهترین طرح و کیفیت می باشد. 40*40 پرطرفدارترین سایز مهسرام می باشد و از میان این ده برند برتر، مهسرام لوکس ترین کاشی ها را دارد.

  3. گلدیس:

    گلدیس کاشی در سال 1381 نه تنها با هدف ارتقاء کیفیت محصولات بلکه جهت افزایش سهولت در تامین نیاز مشتریان در شهر یزد تاسیس شد. با گذشت کمتر از سه سال از تاسیس گلدیس کاشی، طیف گسترده ای از محصولات تولید شدند که نه تنها با استانداردهای اروپایی مطابقت داشتند بلکه شیوه های کنترل کیفیت ما تا حد زیادی فراتر از این استاندارد نیز بودند. گلدیس در میان برترین برند های تولید کاشی و سرامیک ایران، بهترین کیفیت بیسکوییت (بدنه) را دارد و در تولید کاشی گلدیس از افکت و تکنولوژی های چاپ دیجیتال ، شوگر افکت، لوستر و تکنولوژی روتو استفاده می شود.

  4. پرسپولیس:

    مجتمع کاشی و سنگ پرسپولیس یزد در سال 1386 در شهرستان مهریز، واقع در 30 کیلومتری جاده یزد - بندرعباس کار خود را در دو فاز تولید انواع سنگ مهندسی و انواع کاشی کف و بدنه، به عنوان بزرگترین مجتمع تولیدی انواع کفپوش و دیوارپوش استان یزد آغاز نموده است. ظرفیت تولید بالا، قابلیت تولید سایزهای اسلب (120*60 ،140*70) ، تنوع بالای محصولات و نیز نظارت متخصصین ایتالیایی با بهره گیری از مدرن ترین ماشین آلات و تکنولوژی روز دنیا افتخارات این شرکت می باشد.. در میان همه، پرسپولیس با بیش از 150 شعبه در سراسر کشور بیشترین تعداد شعب و نمایندگی فروش را دارد؛ در نتیجه دسترسی مشتری برای خرید را در سراسر کشور آسان کرده است.

  5. الوند:

    مجتمع کاشی و سنگ پرسپولیس یزد در سال 1386 در شهرستان مهریز، واقع در شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند طی دو دهه فعالیت در زمینه طراحی و تولید محصولات سرامیکی، هم اکنون با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی روز جهانی کاشی های دیوار، سرامیک های کف و محصولات گرانیتی (پرسلانی) را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می نماید. این شرکت با بهره گیری از نیروهای کارآمد و مجرب خود، توانایی تولید سالانه بالغ بر دوازده میلیون متر مربع انواع محصول در سه کارخانه را دارا می باشد. کارخانه ی الوند نسبت به سایرین، بیشترین تنوع سایز را تولید می کند که 90 *30 پرفروش ترین سایز تولید شده آن می باشد.

  6. مرجان:

    شرکت کاشی مرجان با بیش از سی سال تجربه در صنعت تولید پوشش های سرامیکی توانسته است با بکارگیری پیشرفته ترین و مدرن ترین ماشین آلات صنعت کاشی و سرامیک، نوآوری های جدیدی در این صنعت داشته باشد و همچنین متنوع ترین کالا ها در میان کاشی و سرامیک های مرجان یافت می شود و سایزهای 120*60 و 100*100 سایز های پرفروش مرجان می باشند.

  7. تکسرام:

    شرکت تولیدی کاشی تکسرام (سهامی عام) از سال ۱۳۷۴ و همزمان با پیشگامان این صنعت در اروپا و همگام با آخرین تحولات و دستاوردهای صنعت کاشی و سرامیک و منطبق با استانداردهای جهانی و ملی محصولات کف و نمای ساختمان شامل انواع کاشی های گرانیتی (فلفل نمکی، سلوبل سالت، زینتر گرس) و کاشی های پرسلان لعابدار(لعاب مات، لعاب براق، لعاب پولیش) را با توجه به نیاز مصرف کنندگان محترم در طرح ها ، رنگ ها و سایزهای متنوع با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه و با بالاترین کیفیت و ویژگی های متمایز از جمله ضد اسید بودن، جذب آب پایین، مقاومت در برابر سایش، استحکام در برابر فشار، سرما و گرما، به مرحله تولید رسیده و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نموده است. با کیفیت ترین لعاب را می توانید در تکسرام پیدا کنید. رنگ بدنه کاشی های تکسرام سفید است بجز سایز 40*40 طوسی که به صورت کالربادی تولید می شود.

  8. آپادانا:

    شرکت آپادانا سرام در سال 1381 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به صورت سهامی خاص به ثبت رسید و به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده سال 1384 نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید. محل تاسیس کارخانه در جاده بوئین زهرا به قزوین شامل زمینی به وسعت 127 هکتار و سالن های صنعتی به وسعت 21 هکتار بوده و از نظر نزدیکی به منابع تامین مواد اولیه و همچنین بازارهای مصرف داخلی و خارجی، دارای موقعیتی استثنایی می باشد. آپادانا با توانایی تولید 30 میلیون متر مربع انواع کاشی در سال، بیشترین ظرفیت تولید کاشی و سرامیک را دارد.

  9. پالرمو:

    هنر ایرانی، فناوری جهانی برند پالرمو فعالیت خود را از سال 1393 با کادری مجرب و متخصص آغاز نموده است. هدف اصلی این شرکت تولید و ارائه محصولات با سطح کیفی بالا همچون سرامیک های پرسلان فول بادی، سوپر پولیش، مات و رستیک در ابعاد مختلف و متنوع و سایز انحصاری 80*120 cm می‌باشد، در راستای نیل به این اهداف با شرکت های معتبر از جمله Esmalglass اسپانیا و Sicer ایتالیا همکاری می‌گردد. این برند موفق به دریافت گواهینامه های استاندارد ملی ایران و CEاروپا، Centro ceramico ایتالیا و ITC اسپانیا شده است و با عزمی راسخ در حال توسعه و پیشرفت روز افزون در این صنعت می‌باشد. پالرمو بزرگترین کاشی اسلب را با سایز 150*300 تولید می کند.

  10. پارس:

    شرکت کاشی پارس که در دهه ۵۰ تأسیس گردید، یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در تولید انواع پوشش‌های سرامیکی و پرسلانی لعاب‌دار در ایران به‌شمار می‌رود. محصولات شرکت با بهره‌گیری از به‌روزترین تکنولوژی دنیا در شهرک صنعتی البرز در استان قزوین تولید و توزیع می‌شوند. دفتر مرکزی شرکت نیز در تهران واقع شده است. در سال ۱۳۹۲، شرکت کاشی سینا ۵۳% سهام شرکت را خریداری نموده و به یک شریک ایده‌آل برای شرکت کاشی پارس تبدیل شده است. متنوع ترین طرح، رنگ و نقش را کارخانه ی پارس تولید می کند. دو سایز 90*30 دیواری و 120*60 در کف، از پرفروش ترین سایزها می باشند.

 الوندمهسرامتبریزگلدیسمرجانتکسرامپالرموپارسپرسپولیسآپادانا
کوچکترین سایز25*2540*4030*302.5*2.520*2030*3040*4030*6025*2530*30
بزرگترین سایز60*12040*12060*12060*12060*12060*120150*30060*12080*18060*120
رنگ بدنهسفیدسفیدکالربادیسفیدسفیدسفیدفولبادیسفیدسفیدسفید
ماتبلهبلهبلهبلهبلهبلهبلهبلهبلهبله
پولیشبلهبلهبلهبلهبلهبلهبلهبلهبلهبله
پرسلانبلهبلهبلهبلهبلهبلهبلهبلهبلهبله
رکتیفایبلهبلهبلهبلهبلهبلهبلهبلهبلهبله
اسلبخیربلهبلهخیربلهخیربلهخیربلهخیر
ظرفیت تولید سالانه12 میلیون متر مربع---9 میلیون متر مربع6 میلیون متر مربع---3 میلیون متر مربع---5 میلیون متر مربع12 میلیون متر مربع30 میلیون متر مربع
افکت و تکنولوژیدیجیتال-شوگردیجیتال-شوگرلاپاتو-دیجیتالشوگر-دیجیتال- روتو-لوستردیجیتال-شوگردیجیتالدیجیتال-شوگردیجیتالدیجیتالدیجیتال
تعداد شعب238081774935704015039
سایز پر فروش30*9040*40همه60*120100*10060*120همه30*90
120*60
60*60
30*90
30*60
30*90

همانطور که در مقاله ی فوق خواندیم، هر یک از این برندها نسبت به سایر، حسن برتری منحصر به فردی دارد. اگر بخواهید با کیفیت ترین و بهترین جنس کاشی و سرامیک را خریداری کنید؛ بهترین گزینه ها برای انتخاب گلدیس، تبریز و پالرمو می باشند. اگر به دنبال جلوه ی لوکس و زیبا هستید؛ می توانید از میان پرسپولیس، آپادانا و مهسرام کاشی های مورد نظر خود را برگزینید. متنوع ترین کالاها را در کارخانه ی مرجان، الوند و گلدیس پیدا می کنید. اما وقتی بحث تنوع سایز در میان باشد؛ پرسپولیس، پالرمو و مهسرام حرف اول را می زنند. اگر می خواهید در دنیای شگفت انگیز و متنوع طرح، رنگ و نقش کاشی ها غرق بشوید؛ کافیست نگاهی به کاشی های تبریز، گلدیس و پالرمو بیاندازید. کارخانه های پرسپولیس،تبریز،مهسرام و گلدیس به ترتیب بیشترین تعداد شعب و نمایندگی فروش را دارند؛ در نتیجه دسترسی مشتری برای خرید را در سراسر کشور آسان کرده اند. اما اگر با تمام این اوصاف، به دنبال کاشی و سرامیک درجه یک و در عین حال مقرون به صرفه می باشید؛ گلدیس،پارس و مهسرام را به خاطر داشته باشید.

همانطور که در این مقاله ذکر شد، هر یک از این ده برند،امتیازات ویژه ای دارند. شما می توانید با نظر به این ویژگی ها و بررسی شرایط، سلایق، بودجه و… بهترین گزینه را انتخاب نمایید. امید است خواندن این مقاله، بتواند در انتخاب بهتر و آسان تر کاشی و سرامیک، برای شما موثر واقع شود.

تعلیقات (1)
*
زائر 1‏‏/11‏‏/2021 2:34 م
راهنمایی خیلی خوبی بود
Show