الجودة والراحة مضمونة
القائمة
سلة التسوق
لا يوجد منتجات فى سلة التسوق

تغییر دکوراسیون با استفاده از آینه

- تعليقات (0)


استفاده از آینه در طراحی دکوراسیون داخلی برای ایجاد نور بیشتر و ظاهری جذاب‌تر

به کار بردن آینه در دکوراسیون معجزه می کند. یکی از ایده های خلاقانه ای که میتوان با صرف کمترین هزینه فضای خانه را بزرگتر کرد، استفاده از آینه است. استفاده از آینه برای مصارف کاربردی و زیبایی از گذشته ها تا به امروز متداول بوده است.استفاده از آینه در خانه ها و فضاهای کوچک باعث می شود تا فضا بزرگتر به نظر آید و با بازتاب نور در آینه فضا روشن تر شود . در فنگ شویی آینه را نمادی از آب می دانند که به فضا آرامش و تازگی می بخشد.

تلفیق نور و آینه حس متفاوتی را در فضا ایجاد می کند و با کمترین هزینه تغییری شگرف در منزل شما بوجود می آورد . در عین حال باید به این نکته توجه داشت که استفاده مناسب از آینه در آرامش و بهبود حالات روانی افرادی که در آن محیط زندگی می کنند نیز نقش موثری ایفا می کند.

به طور کلی با صرف نظر از کاربردهای آینه در روزمره، به کار گیری آینه در دکوراسیون باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضا، افزایش نور طبیعی و زیبایی فضا خواهد شد. نکته این است که چطور مناسب‌ترین آینه را در بهترین فضا قرار دهیم و از نتایج مثبت آن لذت ببریم. در ادامه روش های استفاده از آینه ارائه شده تا به بهترین شکل از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن ها بهره‌مند شوید.

استفاده از آینه میان دو پنجره

 نصب آینه‌ میان دو پنجره، این احساس را القا می کند که میان آن ها، پنجره سومی هم وجود دارد و این موضوع موجب افزایش نور طبیعی خانه خواهد شد. قرار دادن آینه قدی در مقابل دیوار، احساس آرامش را به فضا منتقل می‌کند.

استفاده از آینه با قاب چوبی در آشپزخانه

برای دستیابی به فضای دنج و صمیمانه‌ در آشپزخانه ، از آینه با قاب چوبی استفاده کنید. برای این کار آینه‌های بزرگ یا کوچک را به صورت قدی یا روی قفسه به کار ببرید. سعی کنید از آینه‌ای استفاده کنید که در ظاهر به اتاق نشیمن یا اتاق خواب تعلق دارد، که گرما ی بیشتری به فضا القا ‌کند.

استفاده از آینه ی دیواری پشت گنجه یا کمد کوچک

با گذاشتن آینه  پشت گنجه، آپارتمان کوچک شما بزرگ‌تر به نظر می رسد. شاید این کار زیاد موثر به نظر نرسد، اما نتیجه آن بسیار جذاب خواهد بود.

استفاده از آینه در کنار تابلوهای هنری

با نصب آینه روی کنسول یا کمدی کوچک در اتاق نشیمن، زیبایی خانه ی خود را دوچندان کنید. یک آینه ی باریک وسط دو تابلو هنری قرار دهید. نکته مهم، قرینه بودن تابلوهاست. می‌توانید از چهار تابلو استفاده کنید و آن‌ها را به صورت متقارن در کنار آینه قرار دهید.

استفاده از آینه‌ خورشیدی روی کنسول

اگر میز کنسولی دارید که می‌خواهید حال و هوای تازه و زیبا به آن ببخشید، از یک آینه طرح خورشیدی استفاده کنید. آن را روی دیوار بالای کنسول قرار دهید تا تاثیر فوق العاده ی آن را مشاهده کنید.

استفاده از آینه خورشیدی بالای تخت

زمانی که در طراحی دکوراسیون اتاق یا خانه به مشکلی برمی‌خورید، آینه های خورشیدی را از یاد نبرید. یکی از فضاهای مهم در طراحی، دیوار بالای تخت است. اگر هنوز نمی‌دانید باید بالای تختتان چه چیزی قرار دهید می‌توانید از یک آینه خورشیدی استفاده کنید، البته به شرط این که حسابی چفت‌وبست آن را محکم کنید.

استفاده از آینه های زیبا پشت چراغ خواب

درست است که شاید با این کار نتوانید به آینه‌ها نگاه کنید، اما قرار دادن آینه پشت چراغ خواب باعث افزایش نور چراغ می‌شود و جذابیت آینه شما بیشتری می‌شود.

استفاده از دو آینه روی دو دیوار کنار هم

اگر تمایل به تغییر اساسی در فضای اتاقتان دارید دو آینه را روی دو دیوار کنار هم قرار دهید و تاثیر آن را ببینید. این کار بیشتر مخصوص اتاق غذاخوری است زیرا با بازتاب بیشتر نور در فضا این حس را القا می‌کند که افراد بیشتری دور میز نشسته‌اند. البته فراموش نکنید که انعکاس‌های متعدد آینه‌ها ممکن است کمی آزاردهنده باشد.

استفاده از آینه در مقابل پنجره

با قرار دادن یک آینه درست روبه‌روی پنجره، نور اتاق را بیشتر و فضا را بزرگتر جلوه دهید. با این کار نه ‌تنها نمای خوبی در اتاقتان به وجود می آید، بلکه از آفتاب بیشتری هم بهره خواهید برد.

استفاده از آینه پشت سینک ظرفشویی

برای این که فضای آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر برسد، به جای استفاده کاشی در قسمت پشت سینک، از آینه استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که آینه‌هایی با ظاهر آنتیک و قدیمی برای این کار مناسب‌تر هستند چون لکه‌های آب را کمتر نمایان می‌کنند.

استفاده از آینه گرد در قسمت میانی قفسه کتاب

با قرار دادن یک آینه گرد در قسمت میانی قفسه ی کتابتان، کاری کنید که عمق فضا بیشتر به نظر برسد.

استفاده از آینه بسیار بزرگ بالای شومینه

فضای بالای شومینه خود را با یک آینه بسیار بزرگ بپوشانید تا ظاهری متمایز و مدرن به خانه خود ببخشید. این کار باعث می‌شود نور بیشتری در اتاق بازتاب پیدا کند و فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.

استفاده از آینه ی تمام قد در ورودی خانه

علاوه بر تاثیر کاربردی نصب آینه در ورودی، وقتی به خانه کسی می روید، در لحظه اول هیچ چیز به اندازه یک آینه تمام قد در قسمت ورودی خانه چشم شما را نمی گیرد. شاید دلیل آن تاثیر تماشای چهره و لباس خود در آن آینه باشد.
نصب آینه روی درب کمد های بزرگ
کمد هایی با درهای بزرگ و بسته، فضای اتاق را کوچکتر جلوه می دهد. یک راهکار برای حل این مشکل و دستیابی به فضایی دلبازتر، نصب آینه بر روی درهاست.

استفاده از آینه در اتاق های بسته

برای دلباز به نظر رسیدن اتاق های بدون پنجره، از دیوار های آینه ای کمک بگیرید. اگرچه این دیوار ها چشم اندازی به بیرون ندارند، اما به طرز ماهرانه ای فضا را بزرگ، روشن و دلباز نشان می دهد. بر خلاف دیوارهایی پر از قاب عکس، دیوارهای آینه ای بُعد دیگری به فضا می افزایند. گاهی یک آینه بزرگ، تنها چیزی است که برای متحول کردن اتاق و یا هر فضای دیگری به آن احتیاج دارید. آینه هایی با قاب های پهن، به طراحی شما عمق می دهد.
استفاده از آینه های عریض در نشیمن
اتاق نشیمن فضایی است که بیشترین زمان را در آن سپری می کنید و در آن از مهمانان و دوستانتان پذیرایی می کنید. برای بزرگتر جلوه کردن فضا بدون صرف هزینه های هنگفت، از آینه های عریض و دیوارهای آینه ای استفاده کنید.

تعلیقات (0)
*
Show