الجودة والراحة مضمونة
القائمة
سلة التسوق
لا يوجد منتجات فى سلة التسوق

راهنمای کامل نحوه ی دوش گرفتن

- تعليقات (0)

راهنمای کامل نحوه ی دوش گرفتن

دوش گرفتن امری روزمره و ساده است که تا امروز به صورت روتین آن را انجام داده اید پس چگونه ممکن است این کار را اشتباه انجام دهید؟ این مقاله تخصصی به شما کمک می کند تا درست دوش بگیرید. آماده باشید که روال دوش گرفتن خود را برای همیشه تغییر دهید.

  •   فضا را برای یک دوش عالی محیا کنید.
  •   حوله ی خود را آماده کنید. (ترجیحاً گرم باشد)
  •   دمای آب را تنظیم کنید.
  •   بدن و موهای خود را خیس کنید.
  •   موهای خود را دو بار شامپو بزنید.
  •   زمان را در نظر بگیرید.(میزان وقتی که دارید مهم است)  
  •   هنگام دوش گرفتن بدن خود را از سر تا پا بشویید.
  •   دمای آب را ولرم کنید تا فولیکول های مو بسته شود.
  •   از ریز دوش بیرون بیایید و حوله گرم خود را بپوشید.
  •   صورت را در سینک با آب سرد و گرم بشویید.
  •   به کمک حوله موهای خود را خشک وشانه  کنید.
  •   بدن خود را با لوسیون و کرم مخصوص پوستتان مرطوب کنید.    

فضا را برای یک دوش عالی محیا کنید.

اولین قدم برای  تجربه ی حمامی بی نظیر، آماده کردن فضا است. ایجاد محیطی آرام  برای رسیدن ما به آرامش جسمی و ذهنی در گرو سه حس بینایی، بویایی و شنیداری می باشد. در حین دوش گرفتن شمع روشن کنید. برای آرامش بیشتر شمع هایی با رایحه ی اسطوخدوس پیشنهاد می شود. از نظر علمی ثابت شده است که شمع ها فقط جنبه ی زیبایی شناسی ندارند ،بلکه به کاهش استرس و افزایش آرامش کمک می کند. شمع های معطر قرن هاست که در انواع مراسم ها مورد استفاده قرار می گیرند زیرا باعث بهبودی ، تقویت مراقبه و پاکسازی انرژی می شوند. کیفیت ملایم و مسحورکننده نور، آنها را به یک گزینه ی ویژه برای ریلکس کردن تبدیل می کند.

  دمای آب را تنظیم کنید.

اکنون که بالاخره فضای حمام را آماده کردید ، وقت آن است که دمای مناسب آب را پیدا کنید. بعد از یک روز سخت هیچ چیز مثل دوش آب گرم لذت بخش نیست. اگر دوش قدیمی شما تنظیم دمای آب را برایتان مشکل کرده ، زمان آن رسیده  است که دوش خود را عوض کنید. ما مجموعه بی نظیری از دوش های حمام داریم. برای مشاهده کلیک کنید.

بدن و موهای خود را خیس کنید.

بسیار مهم است که بدن خود را زیر دوش خیس کنید تا آلودگی های سطحی از بین بروند.

 حتما موهای خود را دو بار شامپو بزنید.

ممکن فکر کنید ، این نکته که واضح است! اما بسیاری از مردم در واقع فکر می کنند یک بار شستن موها کافیست و دوبار شستن موها موجب خراب شدنشان می شود. اما شستشوی اول تمام آلودگی ها، تافت، ژل و ... پاک می کند و دومین بار موهای شما را لطیف، براق و درخشنده می کند.

 وقت استفاده از نرم کننده است.

پس از شستشوی تمام کف های شامپو ، از نرم کننده ای با بوی مطبوع استفاده کنید. نکته اصلی در استفاده از نرم کننده این است که قسمت انتهای موهای شما که بیشترین آسیب را دیده است ، حتما با نرم کننده ماساژ دهید. به یاد داشته باشید که از مقدار کمی نرم کننده استفاده کنید ، زیرا مقدار زیاد آن باعث چرب شدن موها بعد از خشک شدن می شود. نرم کننده را حدود یک دقیقه روی موها ماساژ دهید تا جذب شود ، مگر اینکه دستور استفاده ی روی بطری نرم کننده زمان مشخصی را تعیین کرده باشد. مجددا  موهای خود را با آب کاملا بشویید.

 بدن را از سر تا انگشت پا با لیف و شامپو بدن بشویید.

اکنون که شستن موهایتان تمام شده است ، زمان لیف کشیدن است. غالباً افراد فراموش می کنند که قسمت هایی از بدن خود را تمیز بشویند. بله ، از پشت پا و پشت کمر صحبت می کنم – سخت ترین قسمت های بدن برای شستن. شامپو بدن مثل سایر شوینده ها مانند اسفنج یا صابون باکتری ندارد. مطمئن شوید که لیفتان همیشه قبل از حمام  بعدی خشک شده است. اگر به درستی از آن مراقبت نشود ، می تواند به محل تولید و رشد باکتری تبدیل شود. بنابراین سعی کنید آن را دور از دسترس سایر اعضای خانواده قرار دهید و هر ماه لیف جدید جایگزین آن کنید. اسفنج یا لیف ها ابزارهای کاملاً قابل قبولی برای تمیز کردن هستند. هنگام شستشوی بدن به مناطقی که بیشتر عرق می کنند توجه زیادی داشته باشید. لایه برداری؛  اسکراب با لیف و کیسه، روغن ها و سلول های مرده پوست را از بین می برد. سعی کنید بیش از حد بدن خود را لایه برداری نکنید. اگر بیش از دو بار در هفته کیسه یا اسکراپ استفاده می کنید ، بیش از حد این کار را انجام می دهید. لایه برداری بیش از حد می تواند پوست را تحریک کند ، چربی های طبیعی پوست ما را از بین ببرد و باعث خشکی پوست شود. به یاد داشته باشید که همیشه قبل از شیو کردن لایه برداری کنید ، این کار به شما کمک می کند تا فولیکول های مو و موهای بلند از ریشه راحت تر جدا شوند. حتی شستن هر روز پوست با لیف و صابون برای کسانی که عادت روزانه ی دوش گرفتن دارند نیز بد است.

  هنگام آبکشی از آب ولرم رو به سرد استفاده کنید.

مهم است که با آب ولرم آبکشی کنید. حتی اگر مثل من ، عاشق دوش آب گرم هستید که برای استراحت و ریلکسی عضلات بسیار مناسب است. با این حال ، درجه حرارت بالا باعث باز شدن منافذ و فولیکول های مو می شود. بنابراین ، پس از شستشوی بدن ، شامپو و نرم کننده ، با کمک آب سرد منافذ پوست و مو ی خود را ببندید تا از ورود هرگونه آلودگی جلوگیری کند.

آب را ببندید و حوله گرم خود را بردارید.

از ابتدا تا انتهای دوش حوله ی شما گرم شده است. بیرون بروید و حوله را دور خود بپیچید. با استفاده از حوله کوچکتر موهای خود را از روی شانه جمع و خشک کنید. 

صورت را در سینک بشویید ، نه زیر دوش

آیا واقعاً فکر کردید فراموش می کنیم به شما بگوییم چگونه صورت خود را بشویید ؟! ممکن است شستن صورت پس از دوش گرفتن عجیب به نظر برسد اما استفاده از آب گرم و صابون برای پوست شما مفید نیست. شستن در سینک به این معنی است که شما کنترل کاملی بر دمای آب دارید. محصولات مورد علاقه خود را برای مراقبت از پوست تهیه و استفاده کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردم ، آب گرم منافذ پوست شما را باز می کند و منافذ باز شده دروازه ای برای ورود باکتری ها است ، بنابراین ، از آب گرم برای شروع و در پایان از آب سرد استفاده کنید تا منافذ دوباره ببندید.

نکته ی مهم : از صابون برای شستشو ی پوست صورت استفاده نکنید.

 به کمک حوله و برس موهای خود را خشک کنید.

اکنون که بدن شما شاداب و درخشان است وقت آن است که سراغ  موها  برگردیم ؛ از حوله خود برای گرفتن آب اضافی استفاده کنید و موهای خود را با یک برس شانه کنید.

  پس از اتمام دوشتان از مرطوب کننده استفاده کنید.

مرحله آخر  یکی از مهمترین مراحل است. هنگامی که بدنتان هنوز نم دار است ، مرطوب کننده به پوست خود بزنید. با این کار رطوبت در پوست حبس و پوست شما نرم می شود. استفاده از مرطوب کننده پس از دوش ، خشکی و خارش پوست را کاهش می دهد.

 

تعلیقات (0)
*