الجودة والراحة مضمونة
القائمة
سلة التسوق
لا يوجد منتجات فى سلة التسوق

کاشی‌کاری کف و دیوار چگونه انجام می شود؟

- تعليقات (0)

در هنگام نصب کاشی کف و دیوار، ابتدا باید الگوی چیدمان کاشی را طراحی و شروع به چیدن کاشی ها کنید. آنها را با چسب کاشی در جای خود ثابت کنید. نکته: همیشه اطمینان حاصل کنید که چسب منتاسب با نوع / اندازه و سطح کاشی انتخاب شود. در صورت نداشتن اطلاعات کافی برای اطمینان بیشتر از انتخاب محصول مناسب، با تولید کننده چسب تماس بگیرید. در این مقاله سعی بر آن شده که نحوه ی کاشی‌کاری  و دیوار به صورت کامل، در خدمت شما قرار گیرد.

 کاشی کاری کف

  1. الگوی چینش کاشی و مسیر خروج را تعیین کنید. 

    مطمئن شوید که طرح چینش کاشی ها به نحوی باشد که پس از اتمام کار بتوانید ، بدون اینکه روی کاشی ها قدم بگذارید از اتاق خارج شوید. اگر در اتاق رفت و آمد دارید ، می توانید ابتدا نیمی از فضا را کاشی کنید تا همچنان بتوانید به راحتی به کار خود برسید.

  2. چسب کاشی را مخلوط کنید.

    مطمئن شوید که طرح چینش کاشی ها به نحوی باشد که پس از اتمام کار بتوانید ، بدون اینکه روی کاشی ها قدم بگذارید از اتاق خارج شوید. اگر در اتاق رفت و آمد دارید ، می توانید ابتدا نیمی از فضا را کاشی کنید تا همچنان بتوانید به راحتی به کار خود برسید. طبق دستورالعمل روی جعبه، چسب مخصوص کاشی را در سطل بنایی مخلوط کنید. بسته به محل و زمینه نصب، ممکن است از نوعی سیمان انعطاف پذیر ضد آب بر پایه ی چسب استفاده شود.

  3. شروع به چسب زدن کنید.

    زدن چسب روی زمین را به طور مساوی از خطوطی که تعیین کردید و یا لبه های صاف، شروع کنید.

  4. ماله کشی را یکنواخت ادامه دهید.

    ماله دنداره دار (حداقل فاصله ی دندانه ها 8 - 10 میلی متر) را ، در زاویه ۴۵ درجه روی کف بکشید تا چسب به طور یکسان پخش شود و خطوط افقی بر روی ملات ایجاد نمایید. اطمینان حاصل کنید که خطوط در یک راستا قرار دارند.  توجه: فقط قسمت کوچکی را چسب بزنید (تقریباً 1 متر مربع) که چسب خشک نشود.

  5. کاشی ها را بچینید.

    کاشی را روی بستر چسب قرار داده و فشار دهید تا اطمینان حاصل کنید که کاشی به درستی چسبیده است. توجه: ممکن است کاشی های سایز بزرگ به لایه ی نازکی از چسب نیز در پشتشان نیاز داشته باشند.

  6. صاف بودن کف را با تراز چک کنید.

    تراز را روی کاشی قرار داده تا از صاف و یکدست بودن آن اطمینان حاصل کنید. اسپیسر را بین هر کاشی قرار دهید.

  7. در حین کار کاشی ها را پاک کنید.

    سطح کاشی را بشویید و همانطور که پیش می روید بند های کاشی ها را تمیز کنید.

     

 

نصب کاشی های دیواری

  1. چسب کاشی را مخلوط کنید.

    طبق دستورالعمل روی جعبه ، چسب کاشی را در یک سطل بنایی مخلوط کنید. بسته به نوع / اندازه کاشی و زمینه دیوار شما، استفاده از چسب کاشی آماده یا چسب پودری بر پایه سیمان توصیه می شود.

  2. شروع به چسب زدن کنید.

    از بالای نوار چوبی و خط وسط دیوار، چسب زدن روی دیوار را شروع کنید.

  3. ماله کشی را یکنواخت ادامه دهید.

    ماله دنداره دار(حداقل فاصله ی دندانه ها 6 میلی متر) را ، در زاویه ۴۵ درجه روی دیوار بکشید. اطمینان حاصل کنید که خطوط در یک راستا قرار دارند. توجه: فقط قسمت کوچکی را چسب بزنید (تقریباً 1 متر مربع) که چسب خشک نشود.

  4. کاشی ها را بچینید.

    کاشی را روی بستر چسب، بالای نوار چوبی قرار دهید و خطوط را مشخص کنید.

  5. کاشی را فشار دهید.

    پس از قرار دادن کاشی روی چسب، آن را فشار دهید تا اطمینان حاصل کنید که به درستی چسبیده است.

  6. اسپیسرهای کاشی را قرار دهید.

    برای حصول اطمینان از دوام، اسپیسرها را بین کاشی ها قرار دهید.

  7. حین کار، کاشی ها را پاک کنید.

    سطح کاشی را بشویید و همانطور که پیش می روید بند های کاشی ها را تمیز کنید تا چسب اضافی از بین برود.

     

چند نکته ی مهم از جولیا کندل در باب نصب کاشی ها

آیا به نصب مجدد کاشی روی کاشی های سابق فکر می کنید؟ اگر کاشی ها قبلی را جدا نمی کنید ، باید چند مورد را بخاطر بسپارید. اگر کاشی های فعلی سالم اند (یعنی کاملاً به دیوار محکم اند و لق یا شکسته نیستند) ، کاشی های جدید به راحتی به آنها می چسبند. به یاد داشته باشید که وزن زیاد ممکن است به گچ دیوار آسیب بزند، که تا وزن 32 کیلوگرم در متر مربع را تحمل می کند. کاشی های کوچک و سبک بسیار گزینه ی مناسبی هستند. قبل از انتخاب،مجموع وزن دو کاشی را محاسبه کنید. در نهایت ، توجه داشته باشید که ضخامت اضافی ممکن است مشکلات جزئی اطراف پنجره ها ، درها ، وسایل روشنایی و هرجایی که باید کاشی کاری را متوقف کنید، ایجاد کند.

تعلیقات (0)
*
Show