الجودة والراحة مضمونة
القائمة
سلة التسوق
لا يوجد منتجات فى سلة التسوق

هشت گیاه سازگار با سرویس بهداشتی و حمام

- تعليقات (0)

توجه به دیزاین سرویس بهداشتی و حمام مانند قسمت های دیگر خانه، از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه به نحوه ی چیدمان این بخش ها توجه زیادی می شود. گیاهان علاوه بر زیبایی بخشیدن و انتقال انرژی مثبت به محیط اطراف، به تصفیه هوا نیز کمک می کنند، به همین دلیل در چیدمان مورد توجه قرار می گیرند. دستشویی و حمام از این قاعده مستثنا نیستند. اما باید با توجه به شرایط هر محیط گیاه  سازگار با آن را تهیه نمایید. به دلیل شرایط ویژه ی حمام و سرویس بهداشتی، هر گیاهی قابلیت رشد و زندگی در این فضا را ندارد. نور کم، رطوبت بالا و دمای زیاد باعث می‌شود که تنها بعضی از گیاهان بتوانند در این محیط دوام بیاورند. 

شرایط حمام و سرویس بهداشتی برای انتخاب گیاه :

نور :

معمولا سرویس های بهداشتی در ایران پنجره ی کوچکی دارند و یا فاقد پنجره هستند که همین موضوع باعث می شود انتخاب گیاه برای این فضا سخت تر شود زیرا حتی گیاهان مقاوم به سایه نیز برای ادامه ی رشد به نور کمی نیاز دارند. برای حل کردن مشکل نور گیاهان می‌توانید در سرویس بهداشتی و حمام از لامپ های فلوئورسنت استفاده کنید.

رطوبت و دما :

بخار آب موجود در حمام، سبب افزایش سریع رطوبت و دما می شود که برای بسیاری از گیاهان مناسب نیست و تنها برخی از گیاهان سازگار با شرایط استوایی می توانند در این شرایط رشد کنند.

فضا و محل قرار گیری:

فضای سرویس بهداشتی و حمام معمولا محدود است به همین جهت نمی توان هر گیاهی مانند درختچه های بزرگ را در این فضا قرار داد. معمولا گیاهانی که بتوان از سقف آویزان کرد برای محیط های کوچک مناسب ترند همچنین میشود از طاقچه ی کنار پنجره برای قرار دادن گلدان استفاده کرد به خصوص که گیاهان در این محل می توانند نور مناسب نیز دریافت کنند.

همراه ما باشید تا با گیاهان مناسب برای دیزاین سرویس بهداشتی و حمام آشنا شوید. در این مقاله به معرفی و پیشنهاد 8 گیاه مختلف برای این مکان می‌پردازیم:

دیفن باخیا : اگر فضای سرویس بهداشتی و حمامتان نسبتا بزرگ است می توانید از گیاهان بزرگتر استفاده کنید. دیفن باخیا با برگ های بزرگ و طرح دار گزینه ی مناسبی است. نگهداری دیفن باخیا تقریبا راحت است زیرا در محیط مرطوب به خوبی رشد می کند. اما این گیاه به فضای روشن و نور غیر مستقیم نیاز دارد که این مشکل با کمک یک لامپ فلوئورسنت حل می شود.

 

پاپیتال : پاپیتال یا هدرا بر اساس تحقیقات انجام شده در پژوهش هوای پاک ناسا، از بهترین گیاهان برای تصفیه ی هوا می باشد. این گیاه در تمیز نگه داشتن و کاهش آلودگی هوای سرویس شما بسیار موثر است. پاپیتال برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. پاپیتال به دلیل آبشاری بودن برگ های زیبا و ظریفش در صورت آویز کردن آن از سقف یا قراردادن آن در طاقچه، منظره ی جذابی ایجاد می کند. این گیاه از محیط های مرطوب مانند حمام لذت می برد و به نور متوسط نیاز دارد. 

 

بگونیا عروس: بگونیا عروس با شکوفه های زیبایی که دارد معمولا در فضای خارجی نگهداری می شود اما داخل منزل نیز به خوبی رشد می کند. بگونیا در بسیاری از شرایط آب و هوایی مثل زمستان باید داخل منزل استفاده شود به همین دلیل حمام و سرویس بهداشتی مکان بسیار مناسبی برای نمو این گیاه می باشد. این گیاه باید در نزدیکی پنجره یا زیر نور فلوئورسنت نگهداری شود و به صورت منظم آب پاشی شود.

آلوئه ورا: آلوئه ورا از سری گیاهان کاربردی است که علاوه بر زیبا کردن محیط ژل برگ هایش برای درمان درد ناشی از خراشیدگی ها و سوختگی های خفیف مفید می باشد. همچنین در بسیاری از مراحل مراقبت پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. گیاه آلوئه ورا با برگ های گوشتی ضخیم مقدار زیادی آب در خود ذخیره می کند و نیاز به مراقبت چندانی ندارد. برگ های این گیاه در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب می سوزد به همین دلیل عاشق نور غیر مستقیم می باشد که همین ویژگی آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در سرویس بهداشتی و حمام تبدیل می کند.

کروتون: درست است که کروتون با برگ های رنگارنگش رشد کندی دارد اما ممکن است ارتفاع و عرض آن به یک متر برسد. بنابراین برای فضاهای کوچک چندان مناسب نیست. با این اوصاف به دلیل اینکه با نور غیر مستقیم و رطوبت سازگار است برای نگهداری در حمام و دستشویی بزرگ مناسب است. توجه داشته باشید که این گیاه از اینکه خاک گلدانش همیشه گل آلود باشد متنفر است، توصیه می شود حتما ته گلدان را سوراخ کنید تا رطوبت اضافه از گلدان خارج شود.

ارکیده:گل ارکیده در محیط مرطوب و معتدل به خوبی رشد می کند و می تواند چند هفته گل بدهد. از طرفی به دلیل اینکه جای چندانی نمی گیرد برای هر محیطی مناسب است و می توانید به راحتی از زیبایی آن در حمام و سرویس بهداشتی خود بهره مند شوید. گل ارکیده انواع متفاوتی دارد که برخی از آن ها به نور متوسط و برخی دیگر به نور زیاد نیاز دارند.

فیکوس بنجامین: اگر فضای کافی برای نگهداری درختچه ی کوچکی را دارید، فیکوس بنجامین گزینه ی خوبی است زیرا عاشق رطوبت است. البته خاک آن نباید بیش از اندازه خیس باشد. از طرفی فیکوس بنجامین از تغییر دما خوشش نمی آید و سرما برگهایش را پژمرده می کند. این گیاه تقریبا به نور زیادی نیاز دارد به همین جهت باید کنار پنجره نگهداری شود.

کاکتوس ارکیده:کاکتوس ارکیده گیاهی زینتیست که بسیاری از گونه های آن شب ها گل می دهند و بوی فوق العاده خوبی دارد. شاید با شنیدن اسم کاکتوس یاد بیابان های خشک بی افتید اما کاکتوس ارکیده برخلاف اسمش در جنگل های گرمسیری می روید. این گیاه نسبت به کاکتوس های معمولی به آب و رطوبت بیشتر احتیاج دارد. همچنین با نور مستقیم میانه ی خوبی ندارد به همین علت محیط حمام و بخار گرم آن برای رشد این گیاه فوق العاده است.

تعلیقات (0)
*
Show