الجودة والراحة مضمونة
القائمة
سلة التسوق
لا يوجد منتجات فى سلة التسوق

اصول طراحی دكوراسيون دفتر کار مدرن و ایده آل

- تعليقات (0)

از آنجایی که امروزه نیمی از روز خود را در محل کار سپری میکنیم، این مکان یکی از مهمترین فضاهایی هست که در زندگی روزمره با آن سروکار داریم. با توجه به این نکته نحوه ی چیدمان و دکوراسیون دفتر کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی دکوراسیون  نقش اساسی در روحیه ی افراد ایفا می کند. معمولا توجه به طراحی اصولی دکوراسیون در فضای کار نادیده گرفته شود اما نباید از اهمیت ویژه ی آن در روحیه و عملکرد کارمندان غافل شد. کاملا واضح است که در محیطی که اصول طراحی و نکات چیدمان رعایت شده، افراد بهتر می توانند کارها را مدیریت کنند. در ادامه با اصول ساده اي براي طراحي دكوراسيون دفتر كار به سبك مدرن آشنا مي شويم که جلوه ی ویژه به فضای کار شما می بخشند. اگر به دنبال ایجاد تغییر در اداره یا شرکت خود هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

رعایت هارمونی رنگ

یکی از مهمترین نکات که در طراحی دکوراسیون محل کار تاثیر چشمگیری دارد، نحوه ی به کار‌گیری رنگ ها می باشد. انتخاب رنگ های مناسب و ایجاد تناسب در بین آن ها، از آن نکته هایست که محیط کار را به فضای خلاق و مدرن بدل می کند. در دفتر کار استفاده از یک رنگ آنچنان خلاقانه نیست. از طرفی به کارگیری رنگ های متعدد نیز توصیه نمی شود. دو یا نهایت سه رنگی که با دقت و سلیقه  انتخاب شوند میتواند فضای شما دگرگون کند. بهتر است به روانشناسی هر رنگ دقت داشته باشید. مهم است که رنگهایی که انتخاب میکنید در عین پویایی و خلاقیت، موجب ایجاد حس آرامش در فضا شوند. مثلا بهتر است که از رنگ ها تند مانند قرمز استفاده نشود درست است که قرمز رنگی پویاست اما می‌تواند موجب برانگیختگی هیجانات و ایجاد خشونت و کلافگی در افراد شود.

ایجاد نظم در فضا

نظم محیط کار، بسیار مهم است زیرا سبب پیشبرد بهتر کارها میشود. هر محل کار با توجه به نوع عملکردی که دارد باید دارای نظم و ترتیب خاص خود باشد. فضایی را در نظر بگیرید که هیچ چیز جای مشخصی ندارد. همه چیز آشفته و به هم ریخته است و هیچ کدام از کارمندان فضای مختص به خود را ندارند. در چنین فضایی احتمال مفقود شدن مدارک مهم، بسیار زیاد است و نباید توقع داشت که کارها منظم انجام شود. قطعا بی نظمی موجب پرتی حواس و آشفتگی کارکنان مجموعه می شود و بازدهی آنها کاهش می یابد. در نتیجه فضای سازماندهی شده به صورت ناخودآگاه حس خوبی به نیروها القا میکند و همین موضوع موجب می شود کارمندان عملکرد بهتری داشته باشند.

استفاده از قفسه و اشیای تزیینی فضای کار

استفاده از قفسه در محل کار یکی از مواردی است که موجب ایجاد فضا برای قرار دادن اشیایی میشود که جای مشخصی ندارند و همین موضوع در نظم دهی ظاهری بسیار موثر است. همچنین استفاده از وسایل دکوری به فضای شما حس و حال خاص و مدرن میبخشد. بهتر است شلف ها را نزدیک میز کار خود قرار دهید تا در زمان نیاز به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

استفاده از نور طبیعی

بهره مندی از نور خورشید در میزان شادابی و انرژی کارمندان و در نتیجه افزایش راندمان کار بسیار موثر است. حتی تجسم یک‌ اتاق کار کم نور هم موجب ایجاد کسالت و خواب آلودگی میشود. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نور مصنوعی اصلا نمی تواند جایگزین نور طبیعی باشد. همچنین فضایی که از نور طبیعی بهره مند است بزرگ تر و دلباز تر به نظر می رسد. برای استفاده ی بیشتر از نور طبیعی پیشنهاد می شود میز کار خود را در نزدیکی پنجره قرار دهید.

نورپردازی مناسب

با توجه به اینکه افراد ساعات زیادی از روز خود را در محل کار سپری می کنند، نورپردازی آن باید با دقت و ظرافت فراوان انجام پذیرد تا چشم کارکنان خسته نشود. استفاده از نور کم و زیاد در هر صورت مناسب دفتر کار نیست و در هر حالت به نحوی سبب ایجاد مشکلات و مزاحمت برای افراد می شود. رعایت تناسب استفاده از نور مهتابی و آفتابی اهمیت ویژه دارد. به خاطر داشته باشید که انتخاب نحوه ی تابش نور به صورت متمرکز یا یکنواخت به محیط کاری شما بستگی دارد. همچنین باید در انتخاب تم و میزان نور دقت کنید.

استفاده از گل و گیاه

گیاهان علاوه بر اینکه فضای شما را زیبا و چشم نواز می کنند، به فضا حس تازگی و طراوت می بخشند، همچنین کسالت و خستگی از کار را به انرژی مثبت و شادابی تبدیل میکنند. نیاز نیست فضای خود را مملو از گل و گیاه کنید. استفاده از یک گلدان کوچک نیز می تواند در ایجاد این حس و حال موثر باشد. این موضوع شاید بی اهمیت به نظر برسد اما در ساخت فضای کار مدرن و ایده آل، نقش مهمی دارد.

استفاده از کف های کاذب مدیریت کابلی

معمولا در محیط کار با تعداد زیادی سیم تلفن، برق و داده سروکار داریم که فضا را شلخته و زشت می کنند. با کمک نسل جدید کف های کاذب که برای ساماندهی کابل ها طراحی شده اند می توانید فضای خود را زیبا و مرتب کنید و همچنین از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنید. نکته ی جالب توجه کف های کاذب کابلور، ارتفاع حداقلی(۶ سانتی متر) آن ها می باشد که علاوه بر ایجاد نظم و زیبایی فضای بسیار کمی را از شما اشغال می کنند و به راحتی در هر فضایی قابل نصب هستند.

رعایت و توجه به این نکات به ظاهر ساده می تواند فضای شما را دگرگون کند و به شما برای رسیدن به محیط کار ایده آل کمک کند. در صورتی که خواستار ایجاد تغییر در فضای کاری خود هستید و مایلید محیط کار خود را از حالت یکنواخت و قدیمی خارج کنید، با ایجاد این تغییرات کوچک می توانید دفتر کاری دلنشین و سرزنده خلق کنید.

تعلیقات (0)
*
Show