الجودة والراحة مضمونة
القائمة
سلة التسوق
لا يوجد منتجات فى سلة التسوق

آشنایی با کف کاذب کابلور

- تعليقات (0)

اگر برای جابجایی یا بازسازی دفتر خود برنامه‌ریزی می‌کنید، برای راه اندازی آن به کارآمدترین روش ممکن، یک فرصت عالی دارید. شما می‌توانید آن را برای سال‌های طولانی به فضای کاری ایده‌آل برای تیم خود تبدیل کنید.

یکی از تغییراتی که اغلب در حین بازسازی یا جابجایی نادیده گرفته می‌شود، کف سازه است. آیا فکر می‌کنید کف ساختمان فقط یک بلوک سیمانی یا سرامیکی است و به غیر از تعویض سرامیک، پارکت یا موکت، کار دیگری نمی‌توانید برای افزایش زیبایی بصری، کارایی و مدیریت منظم کابل‌ها و تأسیسات مکانیکی انجام دهید؟ این نوع تفکر از تجربه قبلی شما با فضاهای اداری رایج در اطرافتان ناشی می‌شود. با این حال، کف‌ کاذب می‌تواند محیط یک واحد ساختمانی را کاملاً تغییر دهد و عملکردی بیش از آنچه که تا به حال از کف ساختمان تصور می‌کردید، ارائه دهد.

کف کاذب چیست؟

امروزه استفاده از کف کاذب به دلیل افزایش قابلیت مدیریت کابل‌ها و زیبایی محیط و همچنین ماهیت قابل تنظیم بودن آن، در دفاتر و سایر فضاهای کاری رایج شده است. کفپوش کاذب، کفه‌ای است که در بالای کف موجود قرار می‌گیرد و فضایی زیر کف قابل مشاهده برای اجرای کابل‌کشی، کانال‌کشی و موارد دیگر ایجاد می‌کند. در مورد کف کاذب، سبک‌ها، جنس‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، یک مرکز مدیریت داده ممکن است مدلی با فضای زیرین بیشتر انتخاب کند تا برای اجرای کابل‌ها و تجهیزات جریان هوا مناسب باشد. از طرف دیگر در یک محیط اداری سنتی، ممکن است استفاده از کف با ارتفاع کمتری مد نظر قرار بگیرد تا فضای مناسب بین کف و سقف حفظ شود و در عین حال فضای زیرین کافی برای نیازهای اولیه کابل‌کشی ایجاد شود.

اکنون که ایده اولیه‌ای در مورد اینکه کف کاذب چیست بدست آوردید، به این پرسش می‌رسیم که چرا به آن در دفتر خود نیاز دارید؟

 

قابلیت جابجایی و تغییر با استفاده از کف کاذب

کف کاذب دارای اجزای مختلفی از قبیل تایل یا پنل، پایه و رابط است تا خطوطی برای عبور کابل‌ها و سایر تجهیزات ایجاد کند. اگر شما به روند پیشرفت خود ادامه دهید و در آینده با اضافه نمودن تجهیزات و یا در صورت جابه‌جایی به مکان بزرگتر، نیاز به تغییر داشته باشید، می‌توانید تایل‌ها را برداشته و سیستم جدید را هم مدیریت کنید و یا به کلی به مکان جدید نقل مکان کرده و در صورت نیاز، به تعداد تجهیزات کف کاذب خود بیفزایید. با معرفی فن آوری های جدید، ممکن است متوجه شوید که به کابل های شبکه و تجهیزات بیشتری در دفتر خود نیاز دارید. آیا به اجرای این کابل‌ها در امتداد زمین ادامه می‌دهید؟ این یک راه حل مناسب نیست.

کفپوش کاذب به شما فضایی برای گسترش سیم و کابل‌ها به دور از دید افراد می‌دهد و ظاهر حرفه‌ای که می‌خواهید هر روز ارائه دهید، حفظ می‌کند. پانل‌های کف را باز کنید و کابل‌ها را در صورت نیاز جابه‌جا یا نصب کنید تا عملیات خود را بدون پرداخت هزینه بازسازی گران قیمت، انجام دهید. این کار بسیار مقرون به صرفه‌تر از تغییر سیم کشی یا تغییر کامل پلان شما است. به سرعت تغییرات لازم را بدون ایجاد مزاحمت برای بقیه فضای کاری خود انجام دهید.

 

بهبود ایمنی در دفتر

یکی از آسیب‌های رایج در محل کار برای کارمندان اداری، زمین خوردن یا زمین انداختن تجهیزات است. وجود کابل‌ها مقصر اصلی در مورد این موضوع در دفاتر کار هستند. کف کاذب با کاهش مناطقی که کابل‌ها در آن قابل رویت هستند و در دسترس افراد قرار می‌گیرند، به حل این مشکل کمک می‌کند. به علاوه با استفاده از این راه کار، از لگدمال شدن و عبور پایه‌های صندلی چرخدار از روی کابل‌ها و آسیب به آنها نیز پیشگیری می‌کنید.

 

به فضای خود ظاهری تمیزتر و حرفه‌ای تر بدهید

کابل‌هایی که در امتداد کف و روی زمین قرار دارند را تصور کنید. این کابل‌ها به ندرت منظم و شکیل به نظر می‌رسند. اگر قرار است مشتریانی از کسب و کار شما بازدید کنند، احتمالاً می‌خواهید حرفه‌ای ترین و منظم‌ترین حالت را به نمایش بگذارید. کابل‌ها نه تنها خطر گیر کردن به پا هنگام راه رفتن را ایجاد می‌کنند بلکه زیبایی ظاهری و نظم محیط کار شما را به شدت کاهش می‌دهند. اگر کابل‌ها در امتداد دیوارها کشیده شوند یا با نوار چسب به زمین چسبانده شده‌ باشند، چه پیامی برای مشتریان شما ارسال می‌شود؟

کابل‌ها را با استفاده از کف کاذب مدیریت و دور از دید مراجعه کنندگان، پنهان کنید و ظاهری تمیز و حرفه‌ای را برای هرکسی که قدم به فضای کاری شما می‌گذارد ارائه دهید.

اجزاء تشکیل دهنده کف کاذب 

همانطور که پیشتر اشاره شد، کف کاذب دارای 3 بخش اصلی است و با مونتاژ اجزا مختلف در کنار هم ساخته می‌شود.

پانل یا تایل کف کاذب

پانل یا تایل بخش رویی کفپوش‌های کاذب را تشکیل می‌دهند. به عبارت دیگر از کنار هم قرار گرفتن تایل‌ها کف جدید محیط با سطحی بالاتر ساخته می‌شود. کف‌های کاذب از نظر جنس مواد اولیه به موارد مختلفی از جمله پلیمری، فولادی، آلومینیومی، سنگی، چوبی و غیره تقسیم می‌شوند. تنوع در جنس مواد اولیه انواع کف کاذب به علت تنوع در جنس این پانل‌هاست.

پایه کف کاذب

پایه‌های کفپوش کاذب بخش مهمی از این سازه هستند. از آنجایی که پایه‌ها وظیفه نگهداری و انتقال فشار را بر عهده دارند، باید از جنس و مقاومت کافی برخوردار باشند. در عین حال برای کاهش وزن تحمیلی به سازه و سادگی جابجایی و نصب کف کاذب، نیاز است که جنس آن طوری انتخاب شود که پس از مونتاژ وزن زیادی به ساختمان وارد نکند. همانطور که پیشتر هم اشاره شد، کف کاذب پلیمری از پلاستیک فشرده ساخته می‌شود که مقاومت بسیار بالایی دارد. هر یونی پانل کابلور دارای 64 پایه می‌باشد که عمل انتقال نیرو را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

رابط یا استرینگر

بخش دیگر متعلقات کف کاذب رابط یا استرینگر است که تثبیت کننده پایه‌ها روی کف قبلی می‌باشد.

 

کف کاذب کابلور

با توجه موارد گفته شده از قبیل زیبایی ظاهری، وزن کم و مقاوم بودن در برابر بارهای استاتیکی و دینامیکی، بتاهوم کف کاذب پلیمری کابلور را به شما پیشنهاد می‌کند که با تزریق پلاستیک فشرده تولید می‌شود و هر پنل در آن دارای 64 پایه است که علاوه بر ثبیت موقعیت پنل‌ها، مقاومت هر پنل را تا بیش از 2 تن افزایش می‌دهد.

شرکت کابلور اولین تولید کننده کف کاذب پلیمری، این محصول مدرن را در ایران تولید کرده و با بالاترین کیفیت، قابلیت نصب آسان و خدمات پس از فروش، این محصول را روانه بازار کرده است.

تعلیقات (0)
*
Show