حتماً تابهحال به این نکته توجه کردهاید که هر سال، طیف رنگهای مشابهی در پوشاک، صنایع، تبلیغات و دکوراسیون خانه یا شرکتها بیشتر به چشم میخورد. این تشابه رنگی از آنجا سرچشمه میگیرد که هرساله از سوی شرکت پنتون یک رنگ بهعنوان رنگ ترند اصلی آن سال معرفی میشود. کمپانی پنتون pantone امسال رنگ زرد و خاکستری را به عنوان رنگهای شاخص سال ۲۰۲۱ معرفی کرده است. در این مقاله به چرایی انتخاب این رنگها و البته دلیل انتخاب رنگ سال از سوی این شرکت میپردازیم.
برند "دکور" در سال 1964 توسط برادران احمد و دیلاور هاسدمیر به پیشنهاد دوستان ، در رابطه با ابزار آلاتی که برای استفاده شخصی طراحی کرده بودند، تاسیس شد. او که از کایسری به استانبول آمده بود ، ابتدا در سنین کم، کار خود را به عنوان رنگ آمیز آغاز کرد . سپس در نیمه دوم قرن 20 ساخت ابزارآلات را در مغازه کوچکی ، در زیرزمین یک آپارتمان تجاری-مسکونی آغاز کرد، پس از سختی بسیار و پایداری، به عنوان یک شرکت یکپارچه با نام HASSAN وارد قرن 21 شد. شرکتHASSAN ، با متراژ 2100 متر مربع و با بیش از 400 محصول، 80 درصد نیاز بازار داخلی را تامین می کرد، که به لطف شیوه های موفقیت آمیز تجاری خود ، نه تنها در محدوده ملی ، بلکه با صادراتی که به 60 کشور در 4 قاره داشت در بازار بین المللی نیز محبوب شد. در ادامه ی مطلب به بررسی بیشتر این برند و اهداف و ماموریت های آن می پردازیم.