Betahome stock and prices are live and up to date. Shop with confidence.
Menu
Shopping cart
You have no items in your shopping cart.

ترند های دکوراسیون داخلی 2021

- Comments (0)

خانه ای راحت

بعد از سختی که همه ی ما در سال گذشته به دلیل اپیدمی کرونا با آن دست و پنجه نرم کردیم اصلا تعجبی ندارد که در حال حاضر راحتی به مهمترین اصل در  "ترند دکوراسیون داخلی 2021" تبدیل شده است. با توجه به اینکه کار در خانه را نیز شروع کرده ایم و بیش از هر دوره ای، زمان خود را در خانه سپری می کنیم و پیش بینی شده که در آینده ی نزدیک کار در خانه گسترش پیدا کند، راحتی و آرامش در منزل حرف اول را می زند. در ادامه به بررسی جدیدترین ترند های دکوراسیون می پردازیم.

پردازش کمتر به ظاهر لوازم و توجه بیشتر به راحتی 

شاید مبلی که بسیار زیباست برای گذراندن شبی جهت تماشای فیلم مورد علاقه و رفع  خستگی کارهای روزانه ، مناسب نباشد. تمرکز این مقاله بیشتر بر راحتی است تا زیبایی و شکوه طراحی لوازم در دکوراسیون داخلی.

مبل بزرگ با پارچه های راحت در رنگ های روشن مانند صورتی، زرد خردلی و سبز (مخمل هنوز هم یک ترند بزرگ طراحی است) از مواردی است که در طراحی های امسال شاهد آن هستیم.

رنگهای گرم

راحتی فقط شامل طراحی مبلمان نیست بلکه رنگ را نیز در بر می گیرد. امسال اساس انتخاب تنالیته ی رنگ  ارتباط مستقیم با میزان آرامش بخشی رنگ ها دارد. ترند رنگی امسال باعث می شود شما مایل باشید بیشتر در  خانه بمانید زیرا اطراف شما با رنگ های گرم خاکی ، صورتی های ملایم و رنگ های آبی احاطه شده است.

استفاده از استایل مادربزرگ اما به شیوه ای زیبا

شاید استفاده از این اسم زیاد جذاب به نظر نرسد اما کاملا با تصوری که با شنیدن کلمه ی استایل مادر بزرگ در ذهنتان نقش می بندد متفاوت است. در سال 2021 ما به دنبال ایجاد آن احساس آرامش بخش و آشنا  که در خانه پدربزرگ و مادربزرگ تجربه می کنیم، هستیم.

بدیهی است که این سبک باید اندکی مدرن شود تا بتوان از آن در دکوراسیون داخلی قرن 21 استفاده کنیم. این ترند شامل استفاده از  نقوش گل ، تزئینات عتیقه و رنگهای شاد اما ملایم است که در طراحی های سال 2021 بسیار به چشم می خورد.

نقوش گل

این سبک در بسیاری از خانه های اسکاندیناوی استفاده می شود. اغلب با کاغذ دیواری های گلدار ویلیام موریس که عمدتا دارای رنگهای طبیعی و ملایم هستند رو به رو می شویم ، که بدون اینکه شلوغیش چشم شما را اذیت کند جلوه ی بی نظیری به دیوار ها می بخشد. می توانید با استفاده از کاغذ دیواری های مشابه به جای رنگ سفید و همیشگی دیوار ها، سبک جدیدی را در خانه ی خود پدید آورید.

دکوراسیون آنتیک و وینتیج

دکوراسیون به سبک وینتیج و آنتیک دارای مزایای متعددی است: ماندگار است ، گاهی بسیار ارزان تر از وسایل مدرن است و به خانه ی شما سبک منحصر به فردی می بخشد. البته مهم است که از وسایل وینتج و آنتیک در جای مناسب خود استفاده کنید. بسیاری از اشیای این سبک، طراحی ساده ای دارند که از تلفیق متریال طبیعی ساخته شده اند که همین امر موجب افزایش آرامش در منزل می شود.

رنگ های پاستلی

رنگ های پاستلی آرامش بخش هستند. بدون اینکه شما را خسته کنند و دلتان را بزنند به خانه شما رنگ و لعاب می دهند. رنگ های ملایم پاستلی حالتی رمانتیک به فضای خانه ی شما می بخشند که این امر باعث می شود دلتان نخواهد از خانه بیرون بروید.

سبک تلفیقی

این سبک به معنی تلفیقی از همه ی ترند هایی است که قبل تر به آن ها اشاره کردیم. دیگر خانه ای که کاملا توسط طراحان با وسایل مدرن چیده شده است جالب نیست. خانه هایی که به سبک منحصر به فرد و شخصی طراحی شده جذابیت بیشتری دارند. در این سبک اغلب، وسایلی که طی سالیان جمع کرده ایم را با هم ترکیب می کنیم و فضایی دنج و گرم ایجاد می کنیم. آیا ترکیب وسایل همیشه با هم جالب از آب در می آید؟ خیر. اما می توانید از وسایلی که خاطراتی را برای شما زنده می کند یا احساس می کنید به شکل گیری خانه ی منحصر به فردتان بیش از وسایل نو کمک می کند و به فضای شما احساس آرامشی آشنا می بخشد، استفاده کنید.

طراحی به سبک جاپاندی

این سبک ترکیبی از زیبایی های طراحی اسکاندیناوی و ژاپنی است. ژاپن و اسکاندیناوی در زمینه طراحی اشتراک زیادی دارند. هر دو سبک بر استفاده از مواد طبیعی و تاکید بر روی سادگی متمرکز شده اند.

طراحی Japandi دارای خطوط تمیز و اتاق های خلوت بدون اشیا غیر کاربردی که موجب بهم ریختن یک فضا است، می باشد. خانه ای که به سبک جاپاندی طراحی شده باشد خالی و بی روح نیست. وسایل طراحی شده با دقت انتخاب می شوند تا خانه ای کاربردی ، طبیعی و آرامش بخش ایجاد شود. در این سبک از متریال با کیفیت استفاده می شود و پایداری اصل مهمی در طراحی خانه است.

الهام از طبیعت

زندگی ما با طبیعت عجین شده است. همه ما در سال گذشته نیاز بیشتری به برقراری ارتباط با طبیعت احساس کرده ایم. ما نه تنها می خواهیم از رنگ سبز در چیدمان منزل استفاده کنیم بلکه در انتخاب وسایل بر پایه ی سازگاری با طبیعت نهایت دقت را به خرج می دهیم  تا اطمینان حاصل کنیم که در حفظ آن برای نسل های آینده کوشیده ایم. بنابراین ما نه تنها شاهد رنگهای سبز و مواد طبیعی در دکوراسیون منزل هستیم بلکه تمرکز بیشتری بر انتخاب وسایل با دوام بالا خواهیم داشت.

رنگهای سبز

دکوراسیون منزل با رنگ سبز در حال حاضر در همه جا وجود دارد. سبز رنگی بسیار آرام بخش است . باید در انتخاب رنگ در دکوراسیون منزل خود به روشی هوشمندانه عمل کنید.

گیاهان

استفاده از گیاهان ترندی جدید نیست ، اما امسال در طی همه گیری کرونا، نقل مکانی گسترده به حومه شهر صورت گرفته است. البته همه ی ما آنقدر خوش شانس نیستیم که با طبیعت محصور شویم اما شما هنوز هم می توانید با کمک گیاهان حس و حال طبیعت را به خانه بیاورید.

خانه خود را با گیاهان تزئین کنید ، از طاقچه های پنجره برای پرورش گیاهان استفاده کنید و جعبه های گل را بیشتر کنید تا حال و هوای طبیعت به خانه شما اضافه شود.

مواد طبیعی

آوردن طبیعت به منزل فقط به استفاده از گل و گیاه ختم نمی شود. مبلمان و دکوراسیون منزل ما می تواند با موارد ساخته شده از مواد طبیعی مانند حصیر، بر القای این امر بیافزاید.

خانه ای در دوستی با طبیعت

ماندگاری برای مردم و همچنین برند ها اهمیت روزافزونی پیدا می کند. به عنوان مثال برخی از برند ها برای تولید لوازم از پنبه های ارگانیک استفاده می کند ، یا اغلب محصولات را با استفاده از مواد بازیافتی (پرده های ساخته شده از بطری های بازیافتی، فرشهای ساخته شده از پارچه های زاید) و محصولاتی طراحی می کنند که به ما کمک می کند زندگی بر پایه ی طبیعت دوستی داشته باشیم. 

کاشی و کفپوش

برخی از کاشی ها می تواند  موجب القای سرما در فضای داخلی شوند اما خوشبختانه می توانید از میان کاشی های ما طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. انتخاب رنگ های خاکی در انتخاب کاشی حس گرما را به خانه منتقل می کند. حتی می توانید کاشی های مایل به قرمز یا زرد را انتخاب کنید ، تا فضای ویژه ی خود را خلق کنید. 

استفاده از قفسه در آشپزخانه 

در ترند جدید کابینت ها جای خود را به قفسه ها دادند. تمامی ظروف آشپزخانه خود را، از قابلمه های مسی گرفته تا ظروف دست ساز و شیشه های رنگی به نمایش بگذارید. همه آن را در قفسه های خود به شیوه ای ترکیب کنید تا نمایی زیبا ایجاد کنید.

طراحی دیوار

در ترند امسال دیگر جایی برای دیوار ساده وجود ندارد. ما برای افزایش حس گرم و صمیمی به خانه و همچنین ایجاد ظاهری متفاوت از وسایل مختلف نظیر تابلو، فرش و ... کمک خواهیم گرفت. 

ایجاد نقوش با  کمک گچ

دیوار های ساده را فراموش کنید با کمک گچ جلوه ای زیبا به دیوار ها ببخشید. همچنین می توانید برای ایجاد بافت و عمق بر روی دیوار ها از متریال مختلف کمک بگیرید. آموزش های متنوعی در این باب در اینترنت وجود دارد. می توانید با کمک لته های چوبی، اشکال جالب هندسی بوجود آورید یا سراغ تابلوهای سنتی بروید. 

 

Comments (0)
*