Betahome stock and prices are live and up to date. Shop with confidence.
Menu
Shopping cart
You have no items in your shopping cart.

نحوه ی بندکشی و دوغاب در پایان نصب کاشی ها

- Comments (0)
نحوه ی بندکشی و دوغاب در پایان نصب کاشی ها

نحوه ی بندکشی و دوغاب در پایان نصب کاشی ها

 پس از چیدن و نصب کاشی ها، وقت آن است که بندکشی بین کاشی ها را شروع کنید. باید مطمئن شوید که از مواد بندکشی (گروت) متناسب با نوع کاشی شما و مصالح به کار رفته در نصب، استفاده می کنید. اگر مطمئن نیستید از سازنده ی مواد بندکشی کمک بگیرید. در این مقاله به بررسی مراحل بندکشی و دوغاب پرداخته ایم.

  1. اطمینان حاصل کنید که کاشی ها کاملا نصب شده اند، این زمان بسته به نوع چسب متفاوت است، بنابراین قبل از شروع کار، زمان خشک شدن چسب را روی بسته بندی مطالعه کنید.

  2. مطابق دستور آماده سازی، آب و پودر را در سطل مخصوص، مخلوط کنید. مراقب باشید زمان زیادی صرف این کار نکنید، زیرا ملات به سرعت سفت و غیرقابل استفاده می شود.

(توجه: هنگام مخلوط کردن ملات برای دیوارها ، آن را کمی غلیظ تر و خمیر مانند تهیه می‌کنید، دستکش بپوشید و با دست بر روی بند کاشی بکشید تا بند‌ها  پر شوند.)

  1. مقداری از ملات را روی کاشی ها قرار دهید ، ماله ی کاشی را در زاویه 45 درجه حرکت دهید تا ملات فاصله ی میان کاشی ها را پر کند. 

  2. هنگامی که بندکشی به پایان رسید ، بگذارید 10 تا 15 دقیقه خشک شود سپس سطح کاشی را با یک اسفنج مرطوب پاک کنید. مراقب باشید فشار زیادی روی ملات وارد نشود.

(توجه: کاشی ها ممکن است نیاز به یک شستشوی مجدد داشته باشند تا کاملاً باقیمانده ی ملات از روی آن ها پاک شود.)

  1. بگذارید کاشی ها یک ساعت دیگر بمانند تا بندکشی میانشان کمی سفت تر شود. پروفیل بندکشی را با زاویه 45 درجه نگه دارید و بکشید تا هر چیزی روی آن ها باقیمانده پاک شود. با استفاده از یک پارچه تمیز، کاشی ها را کاملاً تمیز کنید.



پایان کار

شاید ضد آب بودن کاشی های شما در مکان های خاصی ضروری باشد، توصیه می شود این کار با استفاده از سیلیکون انجام شود. برای پایان پروژه خود این مراحل را دنبال کنید:

  1. انتهای کارتریج سیلیکونی را کمی پهن تر از درزگیر ببرید و آن را درون تلمبه ی بتونه زنی قرار دهید.

  2. سر آن  را با زاویه 45 درجه نگه دارید و در گوشه ها بمالید و دستگاه را بفشارید و بی وقفه ادامه دهید و در عین حال میزان سیلیکون را ثابت نگه دارید.

  3. در پایان، از دستکش لاستیکی استفاده کنید تا سیلیکون را برداشته و لبه ها را صاف کنید.

  4. بعد از اتمام بند کشی بهتر است به مدت 12 ساعت روی کاشی ها تردد نشود تا بند ها کاملا خشک شوند.

(نکته: بعضی از کاشی کار‌ها با استفاده از یک تکه چوب بر روی بند‌ها می‌کشند تا تمامی بند‌ها یک اندازه یا هم سطح شوند.)

 

 

 

 

Comments (0)
*
Show